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  1. INDEX:組織別
  2. 農研機構 食品研究部門
  3. 研究報告
  4. 食総研報
  5. 72号

安心情報が消費者の農産物購買行動に及ぼす影響

https://doi.org/10.24514/00002835
https://doi.org/10.24514/00002835
feddac2d-e4cd-4bfa-b3cc-9415a2061e3c
名前 / ファイル ライセンス アクション
nfri_report_No72p107-111p.pdf nfri_report_No72p107-111p.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文01 / Departmental Bulletin Original Article(1)
公開日 2019-12-20
タイトル
タイトル 安心情報が消費者の農産物購買行動に及ぼす影響
タイトル
タイトル The impact of the credibility information on the consumers’buying behavior
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24514/00002835
ID登録タイプ JaLC
著者 島川, 悠太

× 島川, 悠太

島川, 悠太

ja-Kana シマカワ, ユウタ

en SHIMAKAWA, Yuta

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杉山, 純一

× 杉山, 純一

杉山, 純一

ja-Kana スギヤマ, ジュンイチ

en SUGIYAMA, Jumichi

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蔦, 瑞樹

× 蔦, 瑞樹

蔦, 瑞樹

ja-Kana ツタ, ミズキ

en TSUTA, Mizuki

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河合, 幹裕

× 河合, 幹裕

河合, 幹裕

ja-Kana カワイ, ミキヒロ

en KAWAI, Mikihiro

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福永, 美穂

× 福永, 美穂

福永, 美穂

ja-Kana フクナガ, ミホ

en FUKUNAGA, Miho

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Confronting the spread of consumers’anxiety on the food safety, many of the farm producers have tried to recover the credibility by providing the credibility information of their produces. Does the information change the consumers’buying behavior, and promote the sales of the agricultural produces ? Through the sales experiment in a farmers market in Ibaraki prefecture, the relation between the sales data of agricultural produces and its credibility information was investigated. The analysis found no significant differences in the sales data depending on the presence or absence of the credibility information, with one exception: the sales data was increased when it had been sold with information concerning the reduction of agro-chemical use. It can be presumed that the information about reducing agro-chemicals had impact on the consumers buying behavior.
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本実験では, 農産物直売所において販売実験を行い, 農産物の安心に関わる情報を記載した POP の有無による消費者の農産物購買行動の変化を調査した. 複数の商品に対して調査を行った結果, 1 商品を除いて, POP の有無によって販売量に有意な差は認められなかった. 有意な差が確認された 1 商品だけは, POP には農薬の使用削減に関連する情報が記載されており, それが消費者の購買行動に影響を与えた可能性がある. 今後, 使用削減情報を POP に記載するという条件を揃えた上で, 品目横断的に安心情報が消費者の購買行動を促すのかを調査していきたい.
書誌情報 食品総合研究所研究報告
en : Report of National Food Research Institute

巻 72, p. 107-111, 発行日 2008-03-01
出版者
出版者 農業・食品産業技術総合研究機構
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0301-9780
DOI
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 10.24514/00002835
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.1 2023-05-15 15:37:42.705493
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SHIMAKAWA, Yuta, SUGIYAMA, Jumichi, TSUTA, Mizuki, KAWAI, Mikihiro, FUKUNAGA, Miho, n.d., The impact of the credibility information on the consumers’buying behavior: 農業・食品産業技術総合研究機構, 107–111 p.

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