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青果物の新製品における製品差別化についての一考察:情報の収集や処理をブランドに依存する消費者の視点から
https://repository.naro.go.jp/records/1028
https://repository.naro.go.jp/records/102827986856-20b4-4043-9026-26591218f7d1
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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SC10201707060010.pdf (461.3 kB)
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2018-08-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 青果物の新製品における製品差別化についての一考察:情報の収集や処理をブランドに依存する消費者の視点から | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Study about the Product Differentiation in New Products of Greengrocery: From the Viewpoint of the Consumers Who Depend on a Brand for Collection and Handling of Information | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 製品差別化 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 青果物 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 新製品 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ブランド | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Product Differentiation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Greengrocery | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | New Product | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Brand | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
著者 |
森尾, 昭文
× 森尾, 昭文 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | When many people make a new product product-differentiation because there is the clear difference with the existing product, it is easy to misunderstand it. Even if there is a company to advertise on the condition without product-differentiation, the consumers cannot distinguish whether it is the product of which company, and therefore it is in non-efficiency even if the company advertises it. Therefore, this paper considered a way avoiding non-efficiency of the sales promotion in the new product of greengrocery sold in supermarkets. There is product differentiation in the greengrocery which consumers generally purchase, and the example which we can confirm when we can evade non-efficiency of the sales promotion is limited when the main constituent of the product differentiation has not only the company brand but also the product brand like a highland cultivation banana.However, there are many items having difficulty in to make a product brand in the greengrocery. Therefore, it is necessary to press that a shipment group sells a new product without a product brand for a supermarket for attention. |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本稿はスーパー等で販売される青果物の新製品における販売促進の非効率を製品差別化によって回避している例があ るか考察を通して確認した。その結果,消費者が一般的に購入する青果物のなかで製品差別化があり,販売促進の非 効率を回避できていると確認できる例は高地栽培バナナのように製品ブランドを持っている場合に限られた。 | |||||
書誌情報 |
商品研究 en : Studies on Commodities 巻 60, 号 3・4, p. 29-43, 発行日 2016-09-01 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 日本商品学会 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0286-2212 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | (c) 日本商品学会 | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | SC10201707060010 | |||||
関連サイト | ||||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://jscs.jpn.org/ | |||||
関連名称 | 商品研究 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |