@article{oai:repository.naro.go.jp:00002412, author = {竹﨑, あかね and TAKEZAKI, Akane and 山本, 淳子 and YAMAMOTO, Junko and 木元, 広実 and KIMOTO-NIRA, Hiromi}, journal = {農研機構報告 食農ビジネスセンター, Bulletin of the NARO,Agri-Food Bussiness Innovation Center}, month = {Mar}, note = {The purpose of this study is to promote cooking using new agricultural and livestock products through the selection of recipes using the text mining of consumer demand derived from a recipe website.Applying this method to the case of H61 conventional yogurt, recipes for oil- and butter-free yogurt desserts and recipes requiring heat that the make best use of the qualities of the H61 yogurt were selected as recommended recipes for health-conscious customers., 開発した農畜産物の普及に資する調理法提案のため、投稿型レシピサイトのデータを用いたテキストマイニングにより、消費者ニーズや新規開発農畜産物の特性に合致する調理レシピ選定手法を策定した。本手法をH61ヨーグルトに適用し、健康志向の消費者への訴求効果が高い、油脂を使わないヨーグルト菓子レシピやH61ヨーグルトの特性を生かした加熱調理レシピを抽出した。}, pages = {1--14}, title = {農畜産物のニーズに基づく投稿型レシピサイトデータからの調理レシピ選定}, volume = {3}, year = {2019}, yomi = {タケザキ, アカネ and ヤマモト, ジュンコ and キモト, ヒロミ} }